Олімпіада для абітурієнта

У 2018 році Львівський національний університет імені Івана Франка проводить Всеукраїнську олімпіаду Університету для сприяння у вступі зацікавлених абітурієнтів на спеціальності природничо-математичного та інженерно-технічного спрямування, і зокрема, на біологічний факультет ЛНУ імені Івана Франка.

Переможці Олімпіади отримують можливість додати до сертифікату ЗНО з біології до 20 балів, що може суттєво підвищити їхню позицію в рейтингових списках.

Олімпіада проводиться в два тури – дистанційний та очний.

До участі в Олімпіаді допускаються особи, які отримали повну загальну середню освіту або можуть отримати документ про повну загальну середню освіту у 2018 році.

Під час проведення дистанційного туру учасники Олімпіади розв’язують завдання, які розміщені на офіційному веб-сайті Львівського національного університету імені Івана Франка (завдання подані нижче).

Розв’язані завдання разом із заповненою анкетою учасника (подана нижче) слід надіслати поштою на біологічний факультет Львівського національного університету імені Івана Франка або на електронну пошту nmetodrbiollnu@ukr.net до 1 травня 2018 року.

Адреса для надсилання розв’язків задач:

Деканат біологічного факультету ЛНУ імені Івана Франка
вул. Грушевського, 4. м. Львів, 79005

Другий тур Олімпіади відбудеться 12 травня 2018 року в ауд. 333 біологічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка за адресою:

м. Львів, вул. Грушевського,4.

Учасникам Олімпіади, які пройшли у другий тур, будуть надіслані запрошення. До участі в другому турі допускаються учасники, які набрали не менше 75% балів на першому етапі.

З усіма питаннями просимо звертатися за тел. (032) 239-41-53 або на електронну пошту nmetodrbiollnu@ukr.net

А Н К Е Т А
учасника Всеукраїнської олімпіади
Львівського національного університету імені Івана Франка
з біології

АНКЕТА УЧАСНИКА ОЛІМПІАДИ
Прізвище ____________________________________________________________
Ім’я ________________________________________________________________
По-батькові _________________________________________________________
Область _____________________________________________________________
Місто, село _________________________________________________________
Адреса та номер школи, телефон ______________________________________
_____________________________________________________________________
Домашня поштова адреса, телефон _____________________________________
_____________________________________________________________________
Електронна адреса (e-mail) __________________________________________
Підпис учасника олімпіади ___________________________________________
Дата заповнення _____________________________________________________

 

Завдання 1.
Дати порівняльну характеристика основних ознак представників класів Дводольних і Однодольних.

 

Завдання 2.
Порівняти будову і функції рослинної і тваринної клітин.

 

Завдання 3.
Чи властиве вегетативне розмноження для хордових тварин? Наведіть прилади та опишіть їхні життєві цикли.

 

Завдання 4.
Чому в Чорному морі не ростуть корали? Обгрунтуйте.

 

Завдання 5.
Порахуйте у себе частоту артеріального пульсу за 15 с. Після цього зробіть 20 присідань. Встановіть частоту пульсу відразу після присідань, а потім через одну, дві та три хвилини. Результати запишіть у таблицю. Охарактеризуйте встановлену зміну частоти пульсу в ході експерименту.

Час реєстрації Частота пульсу, уд./хв Примітка
До навантаження
Після навантаження
через 0 хв
через 1 хв
через 2 хв
через 3 хв

 

Завдання 6.
Встановіть відповідність між організмами і характерними для них властивостями:
1. Вірус імунодефіциту людини
2. Вірус грипу
3. Кишкова паличка
4. Молочнокислі бактерії
5. Вірус поліомієліту

А. Вірус передається повітряно-крапельним шляхом
Б. Вірус уражує слизові оболонки верхніх дихальних шляхів
В. Вірус уражує Т-лімфоцити
Г. Вірус уражує нервові клітини
Д. Вірус поширюється від людини до людини через фекалії та слину, через заражену їжу та воду.
Е. Спричиняють кисломолочне бродіння
Є. Живуть в організмі людини
Ж. Є умовно-патогенними мікроорганізмами
З. Використовують у харчовій промисловості

 

Завдання 7.
Схрещування білих та сірих мишей дає лише сірих нащадків. У другому поколінні народилося 129 сірих та 34 білих особин. Як успадковується ознака? Яке потомство отримають від схрещування F1 з їхніми батьками?

 

Завдання 8.
Скільки залишків амінокислот міститиме поліпептидний ланцюг, кодований геном, що містить 1248 нуклеотидів?

 

Завдання 9.
Які органічні сполуки входять до складу біологічних мембран?

 

Завдання 10.
Чи можливе утримання температури власного організму в певних межах при різких перепадах температури навколишнього середовища?