Екологія
Тип: Нормативний
Кафедра: зоології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 32 | професор Царик Й. В. | БЛБ - 23с, БЛБ - 24с |
3 | 32 | ст. наук. співробітник Решетило О. С. | БЛО - 11с, БЛБ - 21с, БЛБ - 22с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 32 | БЛБ - 24с | Лєснік В. В., Лєснік В. В. |
БЛБ - 23с | ст. наук. співробітник Решетило О. С., ст. наук. співробітник Решетило О. С. | ||
БЛБ - 22с | Лєснік В. В., Лєснік В. В. | ||
БЛБ - 21с | ст. наук. співробітник Решетило О. С., ст. наук. співробітник Решетило О. С. |
Опис курсу
Предметом вивчення навчальної дисципліни є різноманітність і структура зв’язків між організмами, їхніми угрупуваннями та середовищем існування, а також склад і закономірності функціонування угрупувань організмів: популяцій, біогеоценозів, біосфери в цілому.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Екологія як фундаментальна наука.
2. Аут- і дем-; синекологія та екосистемологія, практичне значення знань з екології.
Метою викладання навчальної дисципліни “Екологія” є надати студентам базові знання про екологію як комплексну міждисциплінарну теоретично-прикладну наукову галузь, визначити її місце у системі природничих і гуманітарних наук, з’ясувати роль та ососбливості системного підходу в екології, ознайомити з основними положеннями та закономірностями аут-, дем-, синекології, екосистемології та біосфери.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Екологія” є ознайомити студентів з особливостями та досягненнями екології; закономірностями будови і функціонування екологічних систем; основами аут-, дем-, синекології та екосистемології; закономірностями відносин між організмами й групами організмів та навколишнім середовищем; основами охорони навколишнього середовища, раціонального природокористування, розгляд ролі екології у житті людства; формування вмінь розв’язувати екологічні задачі, розраховувати продуктивність угруповань, будувати трофічні ланцюги, застосовувати теоретичні знання в практиці.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
– особливості та досягненнями екології;
– закономірності будови і функціонування екологічних систем;
– основи аут-, дем-, синекології та екосистемології; закономірності відносин між організмами й групами організмів та навколишнім середовищем;
– основи охорони навколишнього середовища, раціонального природокористування, розуміти роль екології у житті людства.
вміти:
– розв’язувати екологічні задачі;
– розраховувати продуктивність угруповань;
– будувати трофічні ланцюги.
практично застосовувати теоретичні знання для вирішення природоохоронних проблем.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться _72_ години /_2_ кредити ECTS.
Рекомендована література
Рекомендована література
Базова
1. Злобін Ю.А. Основи екології.- Київ, 1998.-248 с.
2. Корсак К.В., Плахотнік О.В. Основи екології.- Київ, 2000.-237 с.
3. Білявський Г.О., Падун М.М., Фурдуй Р.С. Основи загальної екології.- Київ, 1995.-364 с.
4. Чернова Н.М., Былова А.М. Экология.- Москва, 1988.-271 с.
5. Джигерей В.С. Екологія та охорона навколишнього природного середовища. -Київ, 2002.-203 с.
6. Одум Ю. Экология: В 2-х т. М.: Мир, 1986.– 328 с.
7. Богобоящий В.В., Чурбанов К.Р., Палій П.Б., Шмандій В.М. Принципи моделювання та прогнозування в екології. – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 216 с.
Допоміжна
1. Гайнріх Д., Гергт М. Екологія, dtv-Atlas.- Київ, 2001.-287 с.
2. Мусієнко М.М., Серебряков В.В., Брайон О.В. Екологія. Охорона природи.Словник-довідник.-К.: В-во “Знання”, 2002.-550 с.
3. Новиков Г.А. Основы общей экологии и охраны природы. -Ленинград, 1979.-87с.
4. Голубець М.А. Екосистемологія. Львів, Видавництво “Поллі”, 2000. –316с.
5. Стрельчук С.І., Демидов С.В., Бердишев Г.Д., Голда Д.М. Генетика з основами селекції. -Київ, 2000.-279 с.
6. Кучерявий В.П. Урбоекологія. – Львів: Світ, 1999 – 360 с.
7. Сынзыныс Б.И., Тянтова Е.Н., Мелехова О.П. Экологический риск. – М.: Логос, 2005. – 168 с.
8. Заповідна справа в Україні на межі тисячоліть (сучасний стан, проблеми і стратегія розвитку). – Канів, 1999. – 224 с.
Інформаційні ресурси