Засідання мікробіологічного гуртка за умов карантину відбуваються частіше й онлайн. У такому режимі провели вже чотири засідання
27 березня ми відновили наші засідання в умовах карантину онлайн, із використанням платформи zoom.us. Тема першого дистанційного засідання «Сальмонели для лікування гліобластоми». Гліобластома – одна із найбільш розповсюджених та складних форм онкологічних захворювань. Доповідач Марія Бончужна розповіла про лабораторно доведений спосіб лікування цього захворювання із використанням мутантного штаму Salmonella typhimurium. Ін’єкційне введення клітин цих мікроорганізмів у пухлину зумовлює ініціювання апоптозу пухлинних клітин (умови мікросередовища пухлин були цільовими для конструювання векторів).
Тема онлайн засідання Мікробіологічного гуртка 29.03.2020 р. «Бактерія Wolbachia – повелитель мух». Олена Іщак розповіла про внутрішньоклітинного симбіонта комах – бактерій роду Wolbachia. Ці мікроорганізми виробили специфічний механізм для поширення. Вони сприяють плодючості та виживанню заражених самок, інгібують розвиток самців. Розмноження інфікованих комах відбувається переважно партеногенетично. Інфікування вольбахіями знайшло і практичне застосування – комарі Aedes aegypti, інфіковані вольбахіями, не здатні передавати вірус Зіка здоровим особинам, а філярії (круглі черви, для яких бактерії роду Wolbachia також є ендосимбіонтами) гинуть внаслідок лікування пацієнтів антибіотиками.
1 квітня Марта Нейлюк розповідала про універсальну вакцину від грипу. Ця вакцина є ефективною для мишей і захищає їх від шести штамів вірусу грипу. Універсальність вакцини полягає у використанні для розробки найконсервативніших ділянок різних штамів. Ця вакцина містить наночастинки, до складу яких входять ектодомен матриксного білка 2 (корова частина) та нейрамінідаза (оболонка наночастинок).
3 квітня Яна Мелевич підготувала доповідь про біосенсори. Доповідач розглянула тему із двох сторін: як мікроорганізми використовують для створення біосенсорів та типи таких біосенсорів, а також – як за допомогою інших біосенсорів виявляти контамінування субстратів чи поверхні мікроорганізмами.
Після кожної доповіді студенти задавали велику кількість запитань (усно та у чаті), брали участь в обговоренні та дискутували між собою.