Виробнича (переддипломна) практика магістри
Тип: Нормативний
Кафедра: екології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
11 | 6 | Диференційований залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
11 | БЛЕ - 21М |
Опис курсу
Мета практики: узагальнення, систематизація і розширення знань і вмінь роботи студентів за фахом, набуття виробничих навичок приймати самостійно рішення в реальних виробничих умовах: організовувати наукову роботу в експедиційних, виробничих і лабораторних умовах; використовувати у виробничому процесі знання для вирішення конкретних проблем і завдань наукового характеру; збір, узагальнення й аналіз матеріалів з теми кваліфікаційної роботи.
Цілі: формування фахових компетентностей, набуття студентами практичних знань, вмінь і навичок під контролем керівників на університетських базах та в спеціальних наукових і науково-дослідних установах. Вміння використовувати сучасні інформаційні ресурси, методи збирання, обробки та інтерпретації результатів екологічних досліджень, розвиток соціальних навичок (soft skills), здатність до організації колективної діяльності та реалізації комплексних природоохоронних проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
Очікувані результати навчання:
Загальні компетентності:
КЗ 2. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
КЗ 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
КЗ 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Спеціальні (фахові компетентності):
КС1. Знання на рівні новітніх досягнень, необхідних для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування
КС 3. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності.
Програмні результати навчання (професійні знання, вміння та навички):
ПР02. Уміти використовувати концептуальні екологічні закономірності у професійній діяльності.
ПР03. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції природознавства, сталого розвитку і методології наукового пізнання.
ПР05. Демонструвати здатність до організації колективної діяльності та реалізації комплексних природоохоронних проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень
ПР11. Уміти використовувати сучасні інформаційні ресурси з питань екології, природокористування та захисту довкілля
ПР18. Уміти використовувати сучасні методи обробки і інтерпретації інформації при проведенні інноваційної діяльності.
ПР19. Уміти самостійно планувати виконання інноваційного завдання та формулювати висновки за його результатами.
Після завершення навчальної дисципліни студенти будуть
знати:
- принципи організації науково-дослідних робіт у різних галузях екології;
- принципи планування експерименту і збору матеріалу (фактичного, емпіричного, теоретичного);
- новітні методи та інструментальні засоби екологічних досліджень;
- способи наочного представлення і візуалізації результатів наукових досліджень;
- правові та етичні норми для оцінки професійної діяльності;
- способи мінімізації негативних впливів на екосистеми;
- знати принципи сталого природокористування.
вміти:
- володіти методикою збирання, обробки та інтерпретації результатів екологічних досліджень;
- оцінювати поточний стан навколишнього середовища й аналізувати наслідки антропогенного впливу на природне середовище;
- оцінювати рівень загроз на різних рівнях живого;
- застосовувати отримані знання під час виконання польових досліджень;
- оцінювати потенційний вплив техногенних об’єктів та господарської діяльності на довкілля;
- використовувати сучасні інформаційні ресурси;
- самостійно планувати виконання інноваційного завдання та правильно формулювати висновки.
Рекомендована література
Основна:
- Мамчур З. І., Джура Н. М. Практична підготовка магістрів екології: навч-метод посібник для організації та проведення практик і наукового семінару студентів спеціальності 101 – Екологія. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2018. 104 с.
- Професійний стандарт «Еколог» // Наказ Міністерства економіки України № 1111-22 від 04 травня 2022 року https://register.nqa.gov.ua/uploads/0/421-nakaz_1111.pdf
Додаткова:
- Андрусевич А. та ін. Європейський зелений курс. Можливості та загрози для України. Аналітичний документ. Ресурсно-аналітичний центр «Суспільство і довкілля». 2020. 74 с.
- Антоняк Г.Л., Мамчур З.І. Біохімічна екологія. Ч.1. Гриби та грибоподібні організми. Львів. 2022. 308 с.
- Антоняк Г. Л., Мамчур З.І. Мікобіота в екосистемах: роль і збереження. Львів. 2021. 392 c.
- Бочарова Н. Екологічний аспект корпоративної соціальної відповідальності підприємств // Економіка транспортного комплексу, 2020. (35), С. 32–47.
- Гавадзин Н. О. Аспекти управління реалізацією екологічних проектів // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Економіка, 2015. 1 (1). С. 110–112.
- Загвойська Л.Д. Концептуалізація еко-інновацій у контексті сучасного еколого-економічного дискурсу. Вісник ОНУ імені І.І. Мечникова. Одеса, 2014. Т.19. Вип 2/5. С 17–19. https://www.academia.edu/7836860/
- Інформаційні ресурси 1. Основи наукових досліджень Навчальний посібник / Цехмістрова Г.С. http://politics.ellib.org.ua/pages-cat-42.html
- Ілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Словенко Е.І. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: навчальний посібник. К.: Лібра, 2004. 344 с.
- Екологічне інспектування. Навчальний посібник з практичних (семінарських) занять [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. спеціальностей 101 «Екологія» ОП «Екологічна безпека», 161 «Хімічні технології та інженерія» ОП «Промислова екологія та ресурсоефективні чисті технології» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Ю. В. Носачова, Т. О. Шаблій. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. 230 с.
- Системи екологічного управління: сучасні тенденції та міжнародні стандарти. Посібник / С.В. Берзіна, І.І. Яреськовська та ін. К: Інститут екологічного управління та збалансованого природокористування, 2017. 134 с.
- Солошич І. О. Застосування науково-дослідної компетентності фахівцями-екологами в професійній діяльності // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 45. 2014. С. 190–194.
- Стратегія розвитку Львівської області на період 2021-2027 років. URL: https://loda.gov.ua/upload/users_files/22/upload/948_Strategija.pdf
- Що потрібно знати про плагіат: посібник з академічної грамотності та етики для «чайників»: http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf
Інформаційні ресурси
- Всеукраїнська екологічна ліга. http://www.ecoleague.net
- Екологічні паспорти регіонів – https://mepr.gov.ua/content/ekologichni-pasporti-regioniv.html
- Екологія. Право. Людин – Екологія Право Людина (epl.org.ua)
- Європейський зелений курс https://www.rac.org.ua/priorytety/evropeyskyy-zelenyy-kurs
- Індекс якості повітря https://waqi.info/uk/#/c/47.024/22.954/4.8z.
- Наказ Міністерства економіки України від 04 травня 2022 року № 1111-22 «Про затвердження професійного стандарту “Еколог. https://ecolog-ua.com/news/zatverdzheno-profesiynyy-standart-ekolog
- Офіційний сайт Державної служби статистики України. http://ukrstat.gov.ua
- Професійна платформа екологів https://ecolog-ua.com/
Статистика реєстру ОВД на сайті https://www.saveecobot.com/