Виробнича (переддипломна) практика бакалаври
Тип: Нормативний
Кафедра: екології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
8 | 8 | Диференційований залік |
Опис курсу
Виробнича (переддипломна) практика є нормативною дисципліною з спеціальності 101 Екологія для освітньої програми з підготовки бакалаврів, що проводиться у 8 семестрі в обсязі 9 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Виробнича (переддипломна) практика здійснюється з метою набуття студентами навичок науково-дослідницької роботи, опанування методів наукових досліджень, вміння обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних.
Цілі:
- Сформувати вміння планувати, виконувати, оформляти та представляти наукові дослідження на відповідному рівні; організувати наукову роботу в експедиційних і лабораторних умовах, вміння використовувати сучасні інформаційні ресурси, методи збирання, обробки та інтерпретації результатів екологічних досліджень.
- Сформувати комплекс знань, умінь і навичок для застосування у професійній діяльності у сфері екології, та сталого природокористування; виробничих навичок самостійно приймати рішення в реальних виробничих умовах, використовувати у виробничому процесі отримані під час навчання теоретичні знання для вирішення конкретних проблем і завдань наукового характеру,
- Закріпити розуміння норм академічної доброчесності при підготовці кваліфікаційної роботи, розвинути соціальні навички (soft skills): бажання діяти соціально, відповідально та свідомо; уміння працювати в команді.
Реалізація мети практики здійснюється через самостійне набуття студентами практичних знань, умінь і навичок під контролем керівників на університетських базах, а також у спеціальних науково-дослідних, освітніх і виробничих установах.
КЗ-3. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
КЗ-10. Навички міжособистісної взаємодії.
КС-7. Здатність проводити екологічний моніторинг та оцінювати поточний стан навколишнього середовища.
КС-8. Здатність обґрунтовувати необхідність та розробляти заходи, спрямовані на збереження ландшафтно-біологічного різноманіття та формування екологічної мережі.
КС-13. Здатність до участі в управлінні природоохоронними діями та/або екологічними проектами.
Програмні результати
ПР-01. Демонструвати розуміння основних принципів управління природоохоронними діями та/або екологічними проектами
ПР-07. Розв’язувати проблеми у сфері захисту навколишнього середовища із застосуванням загальноприйнятих та/або стандартних підходів та міжнародного і вітчизняного досвіду.
ПР-09. Демонструвати навички оцінювання непередбачуваних екологічних проблем і обдуманого вибору шляхів їх вирішення.
ПР-11. Уміти прогнозувати вплив технологічних процесів та виробництв на навколишнє середовище.
ПР-13. Уміти формувати ефективні комунікаційні стратегії з метою донесення ідей, проблем, рішень та власного досвіду в сфері екології.
ПР-21. Уміти обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних.
ПР-22. Брати участь у розробці проектів і практичних рекомендацій щодо збереження довкілля.
ПР-23. Демонструвати навички впровадження природоохоронних заходів та проектів.
У результаті проходження практики студенти мають знати:
- принципи організації науково-дослідних робіт у різних галузях екології;
- принципи планування експерименту і збору матеріалу (фактичного, емпіричного, теоретичного);
- методики виконання екологічних досліджень;
- способи наочного представлення і візуалізації результатів наукових досліджень;
- принципи організації еколого-просвітницької діяльності відповідних установ регіону;
уміти:
- планувати експеримент і польовий збір матеріалу, проводити дослідження відповідно до обраних методик;
- користуватися сучасною інструментальною базою наукових досліджень, застосовуючи засоби їхньої автоматизації, користуватися сучасними методами обробки матеріалу і документалізації результатів дослідження;
- користуватися різними пакетами комп’ютерних програм для обчислення, компонування, представлення результатів;
- формувати тексти, робити презентації й повідомлення для професійної аудиторії та широкого загалу з дотриманням професійної сумлінності й унеможливлення плагіату;
- самостійно окреслювати наукову проблематику та висококваліфіковано вести наукову дискусію;
- демонструвати розуміння основних принципів управління природоохоронними діями та/або екологічними проектами;
- розв’язувати проблеми у сфері захисту довкілля із застосуванням загальноприйнятих і стандартних підходів;
- демонструвати навички оцінювання непередбачуваних екологічних проблем і обдуманого вибору шляхів їхнього вирішення;
- формувати ефективні комунікаційні стратегії з метою донесення ідей, проблем, рішень і власного досвіду у сфері екології.
Рекомендована література
Література для вивчення дисципліни
Основна:
- Мамчур З. І., Джура Н. М., Антоняк Г. Л., Драч Ю. А. Переддипломна практика зі спеціалізації : методичні вказівки для студентів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 101 – Екологія. – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 44 с.
Додаткова:
- Андрусевич А. та ін. Європейський зелений курс. Можливості та загрози для України. Аналітичний документ. Ресурсно-аналітичний центр «Суспільство і довкілля. 2020. 74 с.
- Бочарова Н. Екологічний аспект корпоративної соціальної відповідальності підприємств // Економіка транспортного комплексу, 2020. (35), С. 32–47.
- Веклич О. О., Колмакова В. М., Патока І. В. Комплекс нормативно-законодавчих пропозицій щодо впровадження екосистемного підходу в управлінську практику // Економіка та держава, 2022. (5), С. 56–61.
- Владимирова О.Г., Сапко О.Ю. Нормування антропогенного навантаження на окремі складові довкілля: навчальний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 101 «Екологія». Одеса: Одеський державний екологічний університет, 2022. 289 с.
- Гавадзин Н. О. Аспекти управління реалізацією екологічних проектів. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Економіка, 2015. 1 (1). С. 110–112.
- Екологічне інспектування. Навчальний посібник з практичних (семінарських) занять [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. спеціальностей 101 «Екологія» ОП «Екологічна безпека», 161 «Хімічні технології та інженерія» ОП «Промислова екологія та ресурсоефективні чисті технології» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Ю. В. Носачова, Т. О. Шаблій. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. 230 с
- Крушельницька О. В. Методологія і організація наукових досліджень : наук. посіб. К. : Кондор, 2003. 192 с.
- Методологія та організація наукових досліджень в екології з основами інтелектуальної власності. Методичні вказівки щодо виконання практичних робіт студентами денної та заочної форми навчання факультету агрономії та лісівництва для підготовки освітнього ступеня «Магістр» спеціальності 101 «Екологія» / С.Ф. Разанов, О.І. Врадій; Вінн. нац. аграр. ун-т. Вінниця: ВНАУ, 2019. 51 c.
- Осипчук А. Пропозиції з удосконалення стратегічного управління об’єктами екотуристичної діяльності // Economy and Society, 2022, 40. 9 с.
- Плагіат у студентських роботах: методи виявлення та запобігання : метод. посіб. / за ред. Н. В. Стукало. Дніпропетровськ : ДНУ ім. Олеся Гончара, 2013. 44 с.
- Солошич І. О. Застосування науково-дослідної компетентності фахівцями-екологами в професійній діяльності // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 45. 2014. С. 190–194.
- Стратегія розвитку Львівської області на період 2021-2027 років. URL: https://loda.gov.ua/upload/users_files/22/upload/948_Strategija.pdf
- Інформаційні ресурси
- Що потрібно знати про плагіат : посібник з академічної грамотності та етики для «чайників». Режим доступу: http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf.
- Сайт департаменту екології Львівської області – https://deplv.gov.ua/
- сайт Екоінспекції Львівської області – https://www.lviv.dei.gov.ua/