Магістерський семінар

Тип: Нормативний

Кафедра: екології

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1032професор Капрусь І. Я.БЛЕ - 11М

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1032БЛЕ - 11Мпрофесор Капрусь І. Я.

Опис курсу

Мета дисципліни: розвиток у студентів етики наукового спілкування, розширення та поглиблення комплексу знань і розуміння теоретичних основ екології, застосування їх у професійній діяльності у сфері екології, охорони довкілля, формування цілісного та комплексного погляду на екологію і сутність реалізації її наукових мети й завдань. Важливим є сформувати цілісне уявлення про сучасну екологію як комплексну наукову галузь, з’ясувати роль і особливості системного підходу в екології, оволодіти понятійно-термінологічним апаратом, фахово застосовувати теоретичні знання, набуті упродовж навчання у професійній діяльності. Знання таких підвалин є засадами підготовки студентів до адекватного сприйняття нових актуальних проблем і напрямів подальшого прогресу екологічної науки.

Цілі дисципліни:

  • формування критичного осмислення проблем у професійній діяльності;
  • аналіз сучасних напрямів наукових досліджень із проблем охорони природи;
  • оволодіння методами наукового аналізу проблеми;
  • закріплення навичок роботи з джерелами наукової інформації;
  • набуття студентами навичок підготовки та проведення наукових доповідей,

ведення академічної дискусії, наукової полеміки;

  • набуття навичок підготовки і представлення презентацій;
  • розвиток у студентів уміння вести наукову дискусію та рецензування наукових доповідей;
  • розвиток здатності до самоосвіти;
  • набуття навичок критичного аналізу наукової літератури і викладення
  • результатів власного або чужого наукового дослідження.

Загальні та фахові компетентності:

ЗК-1. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ФК-1. Знання на рівні новітніх досягнень, необхідні для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування

ФК-3. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності.

ФК-8. Здатність до самоосвіти та підвищення кваліфікації на основі інноваційних підходів у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.

Програмні результати навчання:

ПР-01. Знати та розуміти фундаментальні і прикладні аспекти наук про довкілля. 

ПР-03. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції природознавства, сталого розвитку і методології наукового пізнання. 

ПР-06. Знати новітні методи та інструментальні засоби екологічних досліджень, у тому числі методи та засоби математичного і геоінформаційного моделювання.

ПР-12. Уміти оцінювати ландшафтне і біологічне різноманіття та аналізувати наслідки антропогенного впливу на природні середовища. 

ПР-16. Вибирати оптимальну стратегію господарювання та/або природокористування в залежності від екологічних умов.

знати:

  • еволюцію поглядів на зміст і завдання сучасної екології, становлення й основні принципи інвайронментології, геосоціосистемології;
  • основні концепції природознавства, сталого розвитку і методології наукового пізнання;
  • сучасні проблеми досліджень у галузі екології й охорони природи; 
  • еволюцію поглядів на зміст і завдання досліджень у галузі охорони природи;
  • доробки сучасних українських учених-екологів;
  • правила та принципи наукового спілкування;
  • мову і стиль наукової роботи;
  • принципи і правила підготовки наукової доповіді та презентації.

вміти :

  • використовувати сучасні інформаційні ресурси з питань екології, природокористування та захисту довкілля; 
  • моделювати можливі шляхи вирішення екологічних проблем і висувати наукові гіпотези;
  • визначити основні проблеми екологічних досліджень, проводити інтегральну екологічну оцінку для визначення загальної екологічної ситуації;
  • демонструвати обізнаність щодо новітніх принципів і методів захисту навколишнього середовища;
  • застосовувати міждисциплінарні підходи під час критичного осмислення екологічних проблем;
  • рецензувати доповідь, віднаходити проблемні питання у висвітленому матеріалі;
  • виробляти й обґрунтовувати власну точку зору на дискусійні проблеми;
  • публічно виступати з науковими доповідями та повідомленнями на екологічну тематику, доводити знання та власні висновки до фахівців і нефахівців;
  • представляти результати наукових досліджень у вигляді усної доповіді.

Рекомендована література

Наведено у силабусі

Силабус:

Завантажити силабус