Вірусологія
Тип: Нормативний
Кафедра: мікробіології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
7 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 48 | доцент Перетятко Т. Б. | |
7 | 48 | доцент Галушка А. А. |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 16 |
Опис курсу
«Вірусологія» є нормативною дисципліною зі спеціальності 091 Біологія для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яка викладається у 7 семестрі для здобувачів денної і заочної форм навчання в обсязі 4 кредити (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Метою вивчення нормативної дисципліни «Вірусологія» є ознайомлення здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти з будовою вірусів рослин, тварин і мікроорганізмів та етапами їхньої взаємодії з клітинами прокаріотів та еукаріотів, особливостями будови віроїдів та пріонів, а також захворювань, що ними спричиняються. Основними цілями дисципліни є сформувати в здобувачів цілісну систему знань про природу вірусів, пріонів і віроїдів, їхньої будови, взаємодії з клітинами та наслідків, до яких ця взаємодія призводить; доцільність застосовувати різномантіні методи для детекції вірусних нуклеїнових кислот та білків, структурно-функціональну організацію віріонів зоопатогенних і фітопатогенних вірусів, бактеріофагів; різноманітність, будову та механізми реплікації вірусних нуклеїнових кислот; етапи взаємодії різних груп вірусів з клітинами–хазяїнами.
Після завершення цього курсу студент буде:
- знати природу вірусів, особливості будови вірусів, взаємодії з клітинами еукаріотів та прокаріотів, методи виділення, культивування та дослідження вірусів, особливості перебігу інфекцій вірусної природи; роль різних чинників у формуванні противірусного імунітету, питання хіміотерапії вірусних інфекцій, особливості будови віроїдів та пріонів, а також захворювань, що ними спричиняються;
- вміти порівнювати специфічність і чутливість методів дослідження вірусів; використовуючи інформацію щодо способу реплікації вірусної нуклеїнової кислоти, визначати особливості внутрішньоклітинного розвитку вірусу; порівнювати стратегії реплікації генома ДНК– та РНК–вмісних вірусів; порівнювати внутрішньоклітинний розвиток вірусів та патогенів, які мають клітинну будову; за інформацією про структуру та життєвий цикл певних вірусів, користуючись стандартними методиками, розробляти схему експерименту по детекції вірусу; за інформацією про особливості молекулярно-генетичної організації зоопатогенних вірусів, в тому числі і вірусного генома, передбачати можливі напрями патогенетичних змін в організмі хазяїна.
Курс розроблено так, щоб сформувати у здобувачів загальні (ЗК) і спеціальні компетентності (СК):
ЗК03. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК04. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК05. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК07. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК08. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.
ЗК09. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо з метою збереження природного навколишнього середовища.
ЗК10. Здатність працювати в команді.
СК01. Здатність застосовувати знання та вміння з математики, фізики, хімії та інших суміжних наук для вирішення конкретних біологічних завдань.
СК02. Здатність демонструвати базові теоретичні знання в галузі біологічних наук та на межі предметних галузей.
СК03. Здатність досліджувати різні рівні організації живого, біологічні явища і процеси.
СК04. Здатність здійснювати збір, реєстрацію і аналіз даних за допомогою відповідних методів і технологічних засобів у польових і лабораторних умовах.
СК05. Здатність до критичного осмислення новітніх розробок у галузі біології і професійній діяльності.
СК07. Здатність до аналізу будови, функцій, процесів життєдіяльності, онто- та філогенезу живих організмів.
СК08. Здатність до аналізу механізмів збереження, реалізації та передачі генетичної інформації в організмів.
СК09. Здатність аналізувати результати взаємодії біологічних систем різних рівнів організації, їхньої ролі у біосфері та можливості використання у різних галузях господарства, біотехнологіях, медицині та охороні навколишнього середовища.
СК10. Здатність демонструвати знання механізмів підтримання гомеостазу біологічних систем.
та досягнути програмних результатів:
ПР01. Розуміти соціальні та економічні наслідки впровадження новітніх розробок у галузі біології у професійній діяльності.
ПР02. Застосовувати сучасні інформаційні технології, програмні засоби та ресурси Інтернету для інформаційного забезпечення професійної діяльності.
ПР03. Планувати, виконувати, аналізувати дані і презентувати результати експериментальних досліджень в галузі біології.
ПР04. Спілкуватися усно і письмово з професійних питань з використанням наукових термінів, прийнятих у фаховому середовищі, державною та іноземною мовами.
ПР05. Демонструвати навички оцінювання непередбачуваних біологічних проблем і обдуманого вибору шляхів їх вирішення.
проектувати траєкторію професійного росту й особистого розвитку, застосовуючи набуті знання.
ПР08. Знати та розуміти основні терміни, концепції, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей.
ПР09. Дотримуватися положень біологічної етики, правил біологічної безпеки і біологічного захисту у процесі навчання та професійній діяльності.
ПР10. Знати основи систематики, методи виявлення та ідентифікації неклітинних форм життя, прокаріот і еукаріот й застосовувати їх для вирішення конкретних біологічних завдань.
ПР11. Розуміти структурну організацію біологічних систем на молекулярному рівні.
ПР12. Демонструвати знання будови, процесів життєдіяльності та функцій живих організмів, розуміти механізми регуляції фізіологічних функцій для підтримання гомеостазу біологічних систем.
ПР13. Знати механізми збереження, реалізації та передачі генетичної інформації та їхнє значення в еволюційних процесах. ПР14. Аналізувати взаємодії живих організмів різних рівнів філогенетичної спорідненості між собою, особливості впливу різних чинників на живі організми та оцінювати їхню роль у біосферних процесах трансформації речовин і енергії.
ПР15. Аналізувати форми взаємовідносин між мікро- та макроорганізмами з визначенням основних напрямів цих процесів. ПР16. Знати будову та функції імунної системи, клітинні та молекулярні механізми імунних реакцій, їх регуляцію, генетичний контроль; види імунітету та методи оцінки імунного статусу організму.
ПР19. Застосовувати у практичній діяльності методи визначення структурних та функціональних характеристик біологічних систем на різних рівнях організації.
ПР20. Аргументувати вибір методів, алгоритмів планування та проведення польових, лабораторних, клініко-лабораторних досліджень, у т.ч. математичних методів та програмного забезпечення для проведення досліджень, обробки та представлення результатів.
ПР21. Аналізувати інформацію про різноманіття живих організмів.
ПР22. Поєднувати навички самостійної та командної роботи задля отримання результату з акцентом на доброчесність, професійну сумлінність та відповідальність за прийняття рішень.